zondag 2 juli 2017

Småland en het bespaarjaar

Dat gaat dus niet echt samen hè? Tenzij we het hadden gehouden bij een gratis kopje koffie of het omruilen van dat ene bakje, maar dat dat niet ging gebeuren wist ik op voorhand al ☺

Mijn bespaarjaar

Ik ben dus bezig met een bespaarjaar. Het komt voort uit een no-spend challenge van een jaar, maar dat zag ik niet zo zitten. Toch hield die challenge me bezig en begon ik te broeden op iets wat voor mij zou werken. Ik noemde het geen "no-spend", maar noemde het een bespaarjaar. Ik zou proberen minder spullen te kopen en wat ik wil kopen laat ik eerst een tijdje op een lijstje staan. 
Bij de pagina's boven aan mijn blog kun je mijn bespaarjaar ook terug vinden met een lijstje van dingen die ik niet kocht en dingen die ik toch wel kocht.

Licht vermoeide kinderen

Die hadden we vandaag, dus ik stelde voor om een eindje te rijden zodat ze even zouden slapen en we daarna nog een leuke middag hadden. De man in huis zag zijn kans schoon en stelde voor om dan met een doel te gaan rijden, namelijk de Ikea. Nu is dat hier zo dichtbij dat de kans op slapende kindjes nihil is en als ze gaan slapen we ze na een paar minuten wakker kunnen maken. 
Maar die fijne winkel biedt ook een andere mogelijkheid en dat is Småland en daar doen vermoeide kindjes het ook heel goed ;)

De eerste keer Småland

Voor de oudste was dit de tweede keer dat hij ging spelen in Småland. Vorige keer ging hij nog alleen want broertje was te jong en hij hield het toen nog geen 15 minuten vol. Dit keer gingen ze voor het eerst met zijn tweeën en dat ging een stuk beter. Ze hebben een heel uur lekker gespeeld waarna we ze ophaalden om naar huis te gaan. Het spelen had ze goed gedaan, ze waren lekker rustig maar door de afwisseling over de vervelende vermoeidheid heen. 

Wat was de financiële consequentie

We gingen met een boodschappenlijstje naar de winkel. Man was lichtelijk teleurgesteld dat we met een lijstje gingen en dat er ook nog eens zo weinig op mocht, maar we hebben lekker gewinkeld. 
We kochten een deksel voor onze prullenbak, twee rvs mengkommen en een stapeltoren van plastic bakjes als onderdeel van een kraamcadeautje. De mengkommen zijn misschien niet helemaal nodig, maar we willen graag ons plastic vervangen voor meer duurzame alternatieven. Bovendien maken we graag sorbetijs van bevroren fruit en dan zijn deze mengkommen fijn om het nog weer wat verder op te laten vriezen.
We brachten een bakje met kapot deksel terug en omdat we het nog niet misten maar wel een andere maat tekort kwamen hadden we bedacht die daarvoor te ruilen. Helaas was de gewenste maat er niet en besloten we het dan maar achterwege te laten dus dat leverde weer €4,50 op.

Al met al viel de schade erg mee. Bij de kassa rekenden we €9,76 af en we kregen dus nog wat terug. We bespaarden nog door niks lekkers te kopen na de kassa en de kinderen hebben heerlijk gespeeld dus we hoeven voorlopig ook niet naar de binnenspeeltuin (niet dat we daar ooit komen, maar dat zouden ze wel leuk vinden ;))

Wat kochten we niet??

Best veel! Met alle dingen uit het volgende lijstje hebben we in de hand gestaan en we hebben alles weer terug gelegd. En als ik het lijstje zo zie voel ik me best trots!
  • een extra snijplank
  • een vleeshamer (niet de kwaliteit die we zoeken)
  • cadeauverpakkingen
  • een hoofdkussen
  • een garde 
  • een rvs koekenpan (we hebben er al twee)
  • plantjes
  • klittenband dartbord als cadeau voor zoon zijn verjaardag in augustus (gaat op verlangenlijstje)
  • een raamuitzetter die de kinderen niet kunnen bedienen (ik vermoed namelijk dat ze dat wel kunnen)
  • een glazen bewaarbakje wat net niet voldeed aan mijn wensen




6 opmerkingen:

  1. Mooi lijstje van wat je niet gekocht hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was ook echt leuk om te maken! En voelt ook erg goed.

      Verwijderen
  2. Heel goed bezig! Heb je een mailadres waarop ik je kan mailen? Of wil je mij even mailen? Alvast bedankt ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik een keurig bedrag zeg! En dat bij de Ikea! Jullie hebben je koopdrang goed onder controle : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kosten vielen mij ook mee. Hopelijk valt de kwaliteit niet tegen.

      Verwijderen