maandag 17 juli 2017

Ook hier is het vakantie

Afgelopen vrijdag kregen de jongens vakantie, de één van de peuterspeelzaal en de ander van school. Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn om ze alle dagen thuis te hebben. Toch wel weer heel anders denk ik nu de oudste op school zit.

Nu zijn ze natuurlijk niet alle dagen om me heen want vandaag zijn ze al bij opa en oma ☺ Gisteren hadden we 's avonds oppas nodig en vandaag wilde ik graag moest ik de voordeur schilderen dus de jongens zijn uit logeren en ons meisje hebben we gisteravond laat opgehaald en heb ik vanmorgen vroeg weer teruggebracht. Intussen zit de voordeur weer mooi in de verf en eenmaal bezig heb ik wat andere stukjes huis ook maar meteen geschilderd. Eigenlijk vind ik schilderen best prima als ik eenmaal bezig ben maar het voorbereidende werk vind ik een enorme drempel. Gelukkig heb ik het weer voor mekaar.

Vakantieplannen

We gaan deze vakantie twee weken kamperen, in Nederland, want lang autorijden wil nog niet echt leuk. Bijkomend voordeel vind ik dat we vroeg thuiskomen en direct met frisse moed alle spullen weer opbergen en de dag erna geen kater hebben. 

Verder heb ik nog wat kleine uitjes op de planning met de kinderen en gaan we ook nog een keer met alleen de jongens een dagje uit. Ik had zelf al het idee dat ze daar behoefte aan hadden, even zonder babyzus, en toevallig spraken ze vlak daarna allebei afzonderlijk heel concreet hun behoefte daaraan uit. 

Verder heeft man nog een grote klus aan het huis op de planning staan. Een deel van onze gevel is van hout en dat gaan we vervangen door keralit. Een duurzaam en onderhoudsvrij alternatief. 

En zo is de vakantie ook gauw weer om denk ik. 

Nu ga ik nog even aan de slag, ik wil al tijden de zolder wat opruimen, maar wil dat graag zonder kinderen om me heen dus nu is een goed moment om te beginnen!

2 opmerkingen:

  1. Als de kinderen eenmaal naar school zijn is de vakantie best anders vond ik altijd. Je bent dat toch gewend geraakt aan het schoolritme en dat je soms even alleen kunt zijn. Daarom vond ik het soms best even wennen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat is dus precies wat ik ook verwacht. Hier is er natuurlijk maar 1 naar school maar nu die thuis is zitten ze mekaar wel in de weg op den duur vrees ik. Nu eerst maar eens boodschappen doen met de hele handel ;)

      Verwijderen