zondag 23 juli 2017

Een leuk uitje en relatief goedkoop

Vandaag gingen wij op weg naar Duitsland, naar Kevelaer om precies te zijn. Daar ligt Irrland, een enorme speeltuin, zo'n 30 voetbalvelden groot. Ik kreeg deze tip een paar jaar geleden van mijn schoonzus en in de jaren die volgden kwam ik het ineens regelmatig tegen, op een forum en ook op blogs. En ik probeerde geduldig te wachten tot de kinderen wat groter waren zodat ze er echt plezier van zouden hebben. Vandaag gingen we!

Even tijd voor de jongens

Ik merk dat ons leven nog veel om onze jongste dochter draait en dat dit voor haar broers soms best irritant is. En ik begrijp dat ook best, zij willen ook voldoende aandacht van papa én mama. Daarom gingen we vandaag zonder ons meisje op pad, zij ging een dagje naar haar tante (en heeft daar een super dag gehad met volop aandacht van haar grote neven en nicht.)
Zo konden lekker samen van de glijbanen en had ik de hele dag mijn handen vrij om te knuffelen en te helpen met van alles. Dat lukt meestal ook best wel met het meisje in de draagdoek maar het is toch net wat makkelijker zo en met iets meer aandacht.

Een voordelig uitje 

Ok, er zijn natuurlijk goedkopere uitjes maar dit valt echt niet tegen. De entree voor Irrland bedraagt €6,25 per persoon ongeacht leeftijd. Daarvoor kun je de hele dag spelen en er is volgens mij niks waarvoor je extra moet betalen. Wel moet je soms borg betalen maar dat zijn geen kosten. 
Eten en drinken kun je zelf meenemen. Wij hadden broodjes, fruit, snackgroente en lekkere zelfgemaakte koeken bij ons, maar je kunt ook lekker barbecueën op de barbecues die overal voor je klaar staan. Je kunt zelf kolen en vlees meenemen maar het is ook voor een leuke prijs ter plekke te koop. Verder kun je er wat te drinken, snoepen of een ijsje kopen en frietjes met een knakworst of frikadel. De keuze is niet heel groot maar de prijzen ook niet. Wij hadden lunch zelf lunch meegenomen en aten 's avonds voor vertrek naar huis nog een frietje. Voor 4 personen frietjes, een snack en drinken betaalden we 16,20. 

Bij mekaar, entree, eten, een ijsje en een keer koffie kostte dit uitje ons €51,20. De kinderen hebben heerlijk gespeeld, en we zijn nog lang niet uitgekeken (ik denk dat we pas de helft van het park gezien hebben.) Ik denk dat we nog wel een keer terug gaan. 

5 opmerkingen:

  1. Dat klinkt leuk. Vanaf welke leeftijd is dit wat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het vanaf twee wel leuk is, er is genoeg voor de kleintjes. Maar zelf vind ik het zo jong nog wel een beetje onnodig, er zijn zoveel andere leuke goedkopere dingen. Nu vond ik het ook leuk dat het bij de oudste echt leeft, het vooruitzicht en de herinnering.

      Verwijderen
  2. Dat klinkt als een hele leuke bestemming voor een fijne prijs! Ik deed dit soort dingen ook altijd graag met de kinderen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hier ook veel vaker over gehoord! Kids zijn hier 4 en bijna 1, dus inderdaad is er nog genoeg gratis te doen. Een leuke overzichtelijke kleine speeltuin die gratis is en in de buurt is voor ons nog praktisch op dit moment; even met de fiets, hup ipv poos in de auto :). Leuk dat jullie genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zijn wij een aantal jaren geleden ook geweest. Onze kinderen vonden het geweldig! Sommige glijbanen vonden wij te eng! Zo stijl! Waterpartijen super! En dan al die skelters en tractoren! Echt een fijne speeltuin!
    Fijn dat jullie ook zo genoten hebben .

    BeantwoordenVerwijderen