zondag 14 mei 2017

Geen baby baby meer

Ons meisje is geen baby baby meer... Ok, ze is natuurlijk nog steeds een baby want pas 7 maanden, maar ze kruipt en dan is ze ineens toch al wel groot.

Ze was vlot met tijgeren, toen ze het eenmaal door had was ze niet te stuiten en super snel. En al heel gauw zat ze op handen en knieën. Achteruit kruipen heeft ze niet gedaan, ze ging direct in volle vaart vooruit. Inmiddels kan ze in een oogwenk van de ene kant van de kamer naar de andere. Ze gaat ook al heel doelgericht te werk, naar speelgoed of haar broers, of achter mama aan ☺

Een babyproof huis

Waar we bij de oudste steeds weer dingen ontdekten die niet handig waren met een baby was ons huis bij de tweede baby al een stukje meer babyproof. Maar die tweede baby was nog een tikje ondernemender dus er werden nog wat meer spullen verplaatst of weggedaan die niet babyproof waren en nu bij baby 3 hoeven we nergens om te denken, heerlijk! Onze woonkamer is één grote box dus die sta in de weg hebben we een paar weken geleden alweer opgeruimd, wat was ik blij!
Ik twijfelde nog of we überhaupt wel een box moesten neerzetten en had het bijna niet gedaan maar we hebben hem in het begin wel gebruikt. Ook omdat ik onze jongste zoon van 2 niet kon vertrouwen met een baby'tje binnen handbereik als ik even niet in de buurt was. 

Natuurlijk moeten we nog wel een beetje opletten met het speelgoed van de jongens, maar gelukkig hebben ze ook niet zoveel wat gevaarlijk is voor hun zusje. 
En bijkomend voordeel met dat speelgoed van hun is dat we bijna geen babyspeelgoed nodig hebben. Dat heb ik dus uitgezocht en klaargezet om weg te doen, ruimt lekker op.

De volgende stap

Nog even en ze gaat letterlijk aan het stappen. Ze trekt zich nu al vaak op aan de tafel of aan de kinderstoelen zodat ze hoog op haar knieën zit. Zo kan ze goed kijken wat haar broers aan het doen zijn en pakt ze al het nodig van tafel. Gisteren zag ik haar vanuit die houding één been optrekken en de voet op de grond zetten, vandaag wipte ze wat op die voet. Het zal misschien niet lang duren voordat ze gaat staan. Ik schrijf misschien, want voor hetzelfde geld duurt het nog maanden en dat is natuurlijk net zo prima. 

Ik vind het wel leuk om haar zo bezig te zien en kan echt genieten van deze stapjes vooruit naar groter worden. Maar gelukkig is ze ook nog heel klein als ze lekker tegen me aan slaapt of drinkt ♥

4 opmerkingen:

  1. Stom is dat he, opeens zijn ze 'groot'. Tot ze opeens weer even zo heel klein zijn. Awww, lief. Fijn dat ze box weg is, zulke nutteloze dingen eigenlijk.
    Geniet nog maar even fijn van je kleine meisje. Hoe gaat het trouwens met haar onrust, is ze daar wat overheen gekomen? En de osteopaat, heeft die nog wat kunnen betekenen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lief dat je er naar vraagt. Ze is wakker nu eigenlijk altijd vrolijk, zo'n beetje sinds ze zelf meer kon bewegen. Ik denk dat de osteopaat haar wel een beetje rust heeft gebracht maar niet wat ik hoopte. Ook daar bleef ze zich verzetten tegen slaap.
      Uiteindelijk voed ik haar nu dus meestal in slaap of ga wandelen in de wandelwagen (zitje want plat liggen ging echt niet). In de doek slaapt ze zelden, ze wil alles zien.

      Verwijderen
  2. Grappig dat 'babyproof' dus zo sterk bepaald wordt door het karakter van het kind : ) Het ene kind is inderdaad ondernemender dan het andere.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ergens anders kan het allemaal weer prima. Bij ons pakken ze alles van tafel maar bij oma liggen er kranten, staan er bloemen en regelmatig wat lekkers op tafel en blijven ze er keurig van af!

    BeantwoordenVerwijderen