maandag 20 maart 2017

Nieuwe kleren

Voor de jongens krijgen we veel kleren van hun neefjes. Maar naarmate ze groter worden wordt het wel minder. De kleding wordt intensiever gedragen en vaker gewassen. Laatste paar weken moest ik steeds vaker shirts van de jongste opzij leggen wegens écht te klein, maar oudste had niet zoveel door te schuiven wegens niet genoeg nieuw.

Waar ik de nieuwe kleren koop

Nu koop ik liever geen "nieuwe" nieuwe kleren want dat vind ik te duur en niet erg duurzaam. Ik kocht in het begin nog wel eens kleding op marktplaats maar daar zaten helaas regelmatig miskopen bij (vlekjes of verwassen). De kringloopwinkels in de omgeving hebben weinig kleding. Maar gelukkig ontdekte ik een twee jaar geleden de kinderkledingbeurs. Deze beurzen zijn vaak twee keer per jaar (voorjaar en najaar) dus wachtte ik de voorjaarsbeurs af in de hoop nog wat longsleeves te vinden ondanks dat het eigenlijk een beurs voor zomer kleding is.

De vangst

Voor de jongens ben ik goed geslaagd, ik vond 6 nieuwe longsleeves en een heel leuk shirt met korte mouwen. Allemaal in zeer goede staat.
Zomerkleding heb ik expres niet bekeken want ik heb nog een hele bak vol van vorig jaar wat ze nog passen denk ik en een stapel in de volgende maat. Ik vind dat je met t-shirts en korte broeken veel langer doet dan winterkleding, iets te groot of te klein valt veel minder op.

Voor het meisje heb ik pas van een een vriendin een heel krat kleding gekregen en ook van een buurvrouw nog een stapeltje. Nu komen de maten en seizoenen niet helemaal overeen dus heb ik voor haar ook nog even gekeken  Ik kocht 3 shirtjes, een jurkje en een stapeltje met 7 zomerse rompers.

Wat rekende ik af?

Bij deze beurs betaal je over het totaalbedrag 10% extra voor het goede doel. Bij de kassa rekende ik €19,50 af voor 11 stuks bovenkleding en 7 rompers.

Oudste zoon was helemaal in zijn nopjes met zijn "stoere nieuwe shirts" dus dat maakte mijn tevreden gevoel compleet.

6 opmerkingen:

  1. Wat een fijne vondst, zo'n beurs! Die zijn hier vast wel, maar die heb ik ook nog niet ontdekt. Nu mijn oudste 8 wordt, is dat ook wel steeds lastiger. Smaak wordt steeds meer een issue. En dat wil ik ook wel aanmoedigen, maar niet teveel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel beurzen staan aangekondigd op www.kinderkledingbeurs.nl
      Ik zag ook wel wat grotere kinderen die zelf hielpen uitzoeken. Wie weet kunnen jullie er toch nog slagen.

      Verwijderen
  2. Kinderkledingbeurzen zijn inderdaad een prachtige oplossing. Het enige nadeel vind ik dat het vaak zo enorm druk is. Dan kom ik er gewoon niet goed bij.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het kan inderdaad druk zijn. Vroeger kon ik daar slecht tegen vooral als mensen dringerig zijn. Nu spreek ik mezelf streng toe om rustig te blijven en probeer ik heel vriendelijk te blijven en me vooral niet te ergeren ;)

      Verwijderen
  3. Fijn zeg zoveel nieuwe kleding voor zo'n bedrag. Ik geloof dat ik de kinderkledingbeurzen (mooi woord voor galgje) ook maar eens in de gaten moet houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er ook echt heel blij mee! Ik ben ook wel eens wat minder geslaagd maar dan was het nog de moeite waard want scheelde toch weer twee echt nieuwe items.

      Verwijderen