woensdag 29 maart 2017

Een baaldag

Gisteren had ik er zo één, een stomme dag. In de ochtend hadden we onze boodschappen gedaan en even iets langs gebracht bij iemand en daarna had ik de rest van de dag een baaldag. Er kwam 's middags niks terecht van het huishouden en de tijd leek maar niet voorbij te gaan. Ik hing wat rond en was mopperig tegen de kinderen. Ik joeg ze de speeltuin in en o wat was ik blij toen ik de man thuis zag komen! Maar nog steeds voelde ik me prut...

Toen we tijdens het eten de dag nog eens een beetje doornamen viel het kwartje. Ik had namelijk niet mijn gebruikelijke boodschappenrondje gedaan maar net wat anders en meer.
Normaal ga ik naar de supermarkt voor een paar basisproducten en aanbiedingen en haal ik daarna mijn bestelde groenten en fruit op bij de bio winkel. Als het nodig is loop ik daarna nog even de drogist binnen voor luiers en that's it.

Deze week hadden we nog genoeg groenten in huis en om speciaal voor het fruit naar de bio winkel ver weg te gaan vond ik wat overdreven. Dus ging naar een dorp dichtbij.
Daar zijn twee supermarkten waar ik wel eens wat koop dus ik ging naar beiden om mijn favoriete producten te halen. Maar omdat ik er niet zo vaak kom moet ik dan toch een beetje zoeken en steeds goed op mijn briefje kijken en weer terug lopen en je kent 't vast allemaal wel. Ik moest ook nog luiers van de drogist en daar hadden ze ook nog wat interessante aanbiedingen dus die zocht ik ook even op. En in dit dorp zit ook nog een Action en daar wilde ik al een tijdje heen om spuitverf te kopen voor de nieuwe fiets van de kleuter. Maar nieuwe winkel, dus zoeken geblazen, ondertussen van alles zien wat ik wilde niet wilde kopen en een peuter die zo mogelijk nog méér wilde kopen!
Ok, 4 winkels dus, en voor het gemak van niet te vaak instappen, uitstappen, baby opknopen enzo had ik de auto geparkeerd en deden we alles lopend.

Achteraf gezien was dit allemaal iets teveel. Teveel prikkels vooral. In moest ineens denken aan mijn eigen regel omtrent auto gebruik. Maximaal 2 keer per week en per keer maximaal 2 stops. Dit om te voorkomen dat ik teveel activiteiten (gedoe) in een week prop. Ik hield mezelf altijd voor dat dit noodzakelijk was om de kinderen leuk te houden maar realiseer me nu dat ik dit vooral zelf nodig heb.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen