woensdag 22 februari 2017

Feestje met cadeautjes

Afgelopen weekend vierden we de verjaardag van oudste zoon die 4 jaar geworden is. En bij een feestje horen natuurlijk ook cadeautjes!

Een lijstje

Nu wil ik alleen liever niet teveel speelgoed in huis. De kinderen hebben heus wel speelgoed, maar ik heb graag een paar dingen waar ze graag mee spelen in plaats van een grote berg waar ze in lijken te verzuipen. Gelukkig is het in mijn familie heel gebruikelijk om een verlangenlijstje te hebben. Dus ook voor de kinderen maak ik altijd een lijstje, wat ik dan deel met mijn familie en ook meteen maar schoonfamilie. Bij hen is een lijstje niet heel gebruikelijk maar het wordt meestal wel geaccepteerd. Om het ook voor hen wat open te houden schreef ik onderaan het lijstje dat leuke ideeën welkom waren in overleg. Uiteindelijk kreeg ik kort tevoren toch nog de mededeling dat er iets anders gekocht was. Ik was een beetje in dubio, maar heb uiteindelijk toch geïnformeerd wat er gekocht was omdat ik echt niet nog meer nieuw speelgoed wil. Gelukkig was het knutselmateriaal en daar is de kleuter momenteel helemaal dol op! Bovendien kan ik het bewaren en is het later nog net zo leuk.

Op het lijstje stonden onder andere verkleedkleren, strijkkralen, een coöperatief gezelschapsspel, en boeken. Hij kreeg het allemaal en is er hartstikke blij mee. Naar het spelletje ben ik erg benieuwd, daar zal ik later vast nog wel eens een blogje aan wijden.

Het feestje

Was helemaal geslaagd. Zoon had bedacht dat hij wel een race auto taart wilde en graag een chocolade taart. Ik besloot deze te combineren en maakte van twee brownies een raceauto die we bekleedden met fondant. Hij was er super blij mee en heel trots op! Voor mij was het een cursus loslaten want ik dacht eerst aan een formule 1 auto, maar kon daar niet echt wijs uit worden. Na wat zoekwerk koos ik voor een Cars raceauto want die vindt hij helemaal geweldig, dus waarschijnlijk nog beter ook. Samen gingen we fondant kopen en ik stond al met rood in mijn hand toen hij afkeurend zei: Neehee, hij moet blauw! Met een geel dak. Ok, even slikken, maar prima, dan doen we dat. Ook over het bekleden van de taart had hij wel wat ideeën, vooral wanneer het af was. Ik had nog wel plannen, maar hij vond hem af. Nouja, zijn feestje, zijn taart dus loslaten :)

En nu naar school

En nu gaat hij dus echt naar school. De eerste echte dag na zijn echte verjaardag was wel even moeizaam opstarten en hij wou liever niet naar school, maar alle dagen sindsdien zijn eigenlijk heel goed gegaan. Hij vindt het leuk op school en heeft een leuke klas. Hij is wel vermoeid, maar het valt me eigenlijk nog reuze mee. Helaas vertelt hij niet zoveel over wat hij meemaakt, maar dat komt misschien nog wel. 

Nu hebben we een kleuter en ik merk dat ik het wel leuk vind dat de jongens weer wat meer gaan verschillen na een half jaar samen op de peuterspeelzaal. 

1 opmerking:

  1. Sommige kinderen gaan helaas nooit echt vertellen wat ze hebben gedaan op school. Ik heb er daar een paar van. Maar fijn dat het goed gaat op school!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen