woensdag 1 februari 2017

De laatste boodschappen van deze maand

Deze maand ging ik helemaal over op mijn nieuwe boodschappen routine (zie hier). Tot nu toe ben ik alle weken binnen budget gebleven. Maandag deed ik de laatste boodschappen van deze maand.

Hoeveel gaf ik uit?

Bij de supermarkt gaf ik €59,68 uit en bij de biologische supermarkt nog eens €57,58, totaal dus €117,26

De boodschappen die ik bij de gewone supermarkt haal vul ik altijd eerst online in. Ik blader dan door de online folder en klik direct aan wat er op mijn lijstje moet. Omdat je dan zo handig het totaalbedrag kunt zien maak ik mijn lijstje altijd compleet met alles wat ik nodig heb en de juiste aantallen. Zo weet ik welk bedrag ik kan verwachten en kan ik eventueel nog wat aanpassen. 
Deze week was de limonade in de aanbieding en daar zijn wij grootverbruiker van. Mijn uitgaven zouden deze week dus wat hoger zijn want ik wilde flink inslaan. Uiteindelijk bleek ik nog best veel in huis te hebben dus werden het maar 10 bussen en de schade viel mee.

Dit is wel het meeste wat ik tot nu toe heb uitgegeven. Bij de gewone supermarkt kocht ik dus 10 bussen limonade, maar ook een bol edammer en dat bij mekaar is al bijna 30 euro. 
Bij de bio supermarkt kocht ik naast de gewone boodschappen nog extra zaadjes voor de moestuin. Hier hadden ze nog wat zaden die online al uitverkocht waren. Ik besloot ze wel gewoon bij de boodschappen te tellen omdat het uiteindelijk ook voor het eten gebruikt wordt. 

Het maandtotaal

In totaal gaf ik deze maand €410,20 uit aan de boodschappen. Dat is onder het budget van 450 euro per maand. Maar in het budget zijn ook de kosten voor het vlees meegerekend wat ik een paar keer per jaar groot inkoop. Gemiddeld mag ik €88 euro per week aan boodschappen uitgeven om binnen mijn jaarbudget te blijven, deze maand had 5 weken dus mijn budget was eigenlijk 5*88= €440. Ruimschoots gehaald dus :)
Ter vergelijking heb ik even mijn kasboek van vorig jaar erbij gepakt. Ik had verwacht een groot verschil te zien, maar niets is minder waar: vorig jaar gaf ik in januari €410,46 uit. Een verschil van 26 cent!

Ik ga vol goede moed verder, hopelijk kan ik het dit jaar beter volhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten