donderdag 12 januari 2017

Osteopathie

Omdat ik zo mijn twijfels heb over de oorzaak van de onrust bij ons meisje ben ik deze week bij een osteopaat geweest.

Ik vond de verbetering sinds de start van het dieet matig. Er waren wel positieve veranderingen; ze is vrolijker, kan langer in de box liggen en ze had minder last van haar darmen. Echter bleef bepaalde onrust bestaan, zo heeft ze nog steeds last van krampjes in de vroege morgen terwijl ik dat juist relateerde aan een directe reactie op het toetje na het avondeten.

Eigenlijk wilde ik het wat langer aankijken voordat ik een volgende stap nam zodat duidelijk zou zijn waar eventuele verbetering aan te danken is. Maar dat is natuurlijk nog steeds te achterhalen door straks allergenen te gaan provoceren. Haar reactie daarop staat als het goed is los van de behandeling van de osteopaat.

En dus gingen we deze week op pad. Ik koos een osteopaat die ik eens gesproken had en die toen respectvol overkwam op het gebied van mijn keuzes in de omgang met een baby. Hij veroordeelt het samen slapen en vele dragen niet en doet dit niet af als verwennen.
De osteopaat vermoedt dat er geen sprake is van een voedselovergevoeligheid. Naar zijn idee is het zenuwstelsel van ons meisje overprikkeld en kan ze niet toegeven aan slaap. Ze heeft moeite zich volledig te ontspannen. Hij vertelde dat veel baby's in slaap vallen tijdens een behandeling maar ons meisje gaf zich niet gewonnen. Ze werd slaperig, wreef in haar oogjes maar werd dan steeds weer actiever. Aan het einde van de behandeling was ze moe, maar ze ging niet slapen. Pas halverwege de autorit naar huis viel ze eindelijk in slaap. Over twee weken gaan we weer, in de tussentijd ga ik proberen haar meer te laten ontspannen.

Het dieet zou ik natuurlijk beter nog even volhouden, maar helaas heb ik mezelf niet zo goed in de hand... vandaag heb ik een toetje gegeten, morgen zullen we het zien!

8 opmerkingen:

  1. Lastig! Hoe kun je een baby meer laten ontspannen? Meer wandelen? Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben houding gekregen om haar vast te houden. In kleermakerszit en helemaal omsloten door je arm. Wandelen in de draagdoek of draagzak is altijd goed ;)

      Verwijderen
  2. Oh balen dat ze zo onrustig is joh! Ik heb met Torhild, die laatste, de eerste paar maanden (2,5 gok ik) ook constant rondgelopen. Vooral in de avond. Stond ik weer tot half 12 wafels te bakken of de kelder op te ruimen met haar in de drager omdat ze in haar bed, hoe moe ook, gewoon echt niet wilde liggen. Heel vermoeiend. Sterkte ermee, hopelijk heb je gauw duidelijk of groeit ze over deze periode heen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig ligt ze 's avonds heel tevreden de hele avond naast de borst, hoeft er niet eens (of vóóral niet) aan te liggen. Als we naar bed gaan wordt ze even wakker maar slaapt na een voeding wel weer verder mits ze bovenop mij mag liggen. Daar hopen we nu wel los van te komen, ik wil weer lekker onder mijn deken kruipen!

      Verwijderen
  3. Aah wat jammer dat ze zo onrustig is! Ik weet nog dat bij mijn broer(tje) osteopathie goed heeft geholpen met zijn onrustigheid. Hopelijk werkt het voor jullie ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ook heel benieuwd maar denk dat ik geduld moet hebben tot ze meer behandelingen gehad heeft.

      Verwijderen
  4. Ik ben met onze jongste zoon ooit ook naar de osteopaat geweest, omdat hij zoveel huilde. Bij ons leek het niet veel te helpen, maar het zou fijn als het kan bijdragen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat het niet hielp. Heb je iets gevonden wat wel hielp of hebben jullie moeten wachten tot het vanzelf beter ging?

      Verwijderen