maandag 2 januari 2017

Kerst en nieuwjaar

Allereerst natuurlijk allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar. Dat het een mooi, gelukkig, gezellig en gezond jaar mag worden!

Afgelopen week had ik even blogstilte, rondom kerst en oud&nieuw was het even tijd voor familie. Ik heb ook weinig gelezen bij anderen en wat (een heel stuk) minder mijn telefoon in de hand gehad voor andere onzinnige zaken.

We hadden heerlijke kerstdagen met tijd voor familie maar ook rust. 1e kerstdag werd het meisje gedoopt, heel bijzonder om met kerst de doop te vieren. Bijna alle familie was erbij ook al zijn ze lang niet allemaal kerkelijk en hadden sommige ook andere plannen voor deze kerstdag, heel fijn! Daarna was er bij ons thuis soep met lekkere broodjes en allerlei andere lekkere dingen uit het kerstpakket van de man. Omdat sommigen nog andere plannen hadden en we mijn familie de volgende dag ook zouden zien ging iedereen bijtijds weg en hadden we nog lekker de middag voor onszelf, samen met mijn broer, want die logeerde het hele weekend bij ons :)
Tweede kerstdag hebben we uitgebreid ontbeten, daarna ging mijn broer alvast naar mijn ouders en die nam de jongens ook mee dus hadden wij het even heel rustig met alleen het meisje. We zijn daarna rustig met z'n drietjes naar mijn ouders gewandeld, fijn even wat tijd samen.

Oud en nieuw hebben dit jaar een beetje geboycot. We hebben voor de jongens wat vuurwerk afgestoken voordat ze naar bed gingen. Maar toen we 's avonds op de bank zaten konden we de ogen niet openhouden! Om half 11 gaven we het op en gingen we lekker naar bed ;)
Nieuwjaarsdag hebben we gelukkig geen verplichte familiebezoekjes. Wel kwam mijn zus spontaan eten en dat vinden we altijd gezellig, zeker de jongens, die zijn dol op hun ooms en tantes!


5 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder dat jullie dochter op 1e kerstdag gedoopt is. Wij hebben oud/nieuw ook gevierd bij mijn broer. Gewoon lekker rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet zeggen dat ik eerst mijn twijfels had maar ben er achteraf heel blij mee. Het was heel bijzonder.
      Heerlijk hè zo'n lange avond met familie, ik kan daar altijd erg van genieten.

      Verwijderen
  2. Jij ook een gelukkig nieuwjaar gewenst.

    Ik ben ook niet opgebleven tot middernacht. Met als voordeel dat ik het nieuwe jaar fris en fruitig begon : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) leuk om te horen dat wij niet de enigen zijn!

      Verwijderen