dinsdag 24 januari 2017

De osteopaat en de allergie

Omdat ons meisje vrij veel onrust vertoond, niet goed kan slapen en soms veel spuugt ben ik aan het zoeken naar een oorzaak en oplossing in de richting van koemelkallergie en osteopathie. Haar oudste broer had het eerste jaar ook koemelkallergie waar hij langzaam overheen groeide dus dat wil ik bij haar ook uitsluiten. De osteopaat heb ik ook al bezocht omdat ik twijfel over de allergie en niet langer wilde wachten. Over beiden schreef ik eerder al een blog: voedselallergie en  osteopathie

Hoe gaat het met de mogelijke allergie

Nadat de osteopaat twee weken geleden zei dat hij vermoedde dat er geen sprake is van allergie bij het meisje kon ik me bijna niet inhouden. Het lukte welgeteld één dag, waarna ik vol goede moed de allergie testte met een bakje yoghurt na het eten. Ik merkte geen onrust de volgende dag dus at toen een stukje kaas, melkchocolade en weer een toetje. Dat was misschien wat veel van het goede, want dit leek toch wel de nodige onrust te veroorzaken en het spugen verergerde ook. Terug naar een dieet zonder melk. Een week later provoceerde ik opnieuw, waarop het meisje de volgende dag flink meer spuugde. Toch bleef ik twijfelen en dus provoceerde ik afgelopen weekend nog één keer. Je raadt het misschien al, dit keer weer geen opvallende reactie. 
Ik houd het er voor nu maar op dat ze in elk geval geen koemelkallergie (of andere allergie) heeft, maar mogelijk wel wat gevoelig is voor teveel koemelkeiwit. Ik probeer de inname dus te beperken tot 1 maal per dag; bijvoorbeeld kaas door het eten, een toetje of een baksel met boter. 

Hoe gaat het met de behandelingen van de osteopaat

Maandag zijn we voor de tweede keer bij de osteopaat geweest. Vorige keer constateerde hij dat het meisje nogal overprikkeld was. Ze heeft moeite met tot rust komen om goed in te kunnen slapen. Daar ging hij mee aan de slag, maar hoewel de vermoeidheid zichtbaar toenam ging ze niet slapen, ze begon zich alleen maar meer te verzetten tegen de slaap. Dit keer was het niet anders. 
We hebben nu nog twee afspraken staan en ik hoop dat we vooruitgang gaan zien komende weken. In de afgelopen weken is ze wel 1 keer helemaal zelf zonder protesteren in slaap gevallen dus dat was wel heel fijn. 

Nog een factor?

Om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken ontdekte we zondag een tandje. Hij was er zomaar ineens! En nadat ik gister nog heel goed keek en alleen een vaag vermoeden had van een volgend tandje zat daar vandaag ineens tand nummer 2. 
Op dit moment durf ik dus eigenlijk helemaal niks zinnigs meer te zeggen over oorzaken van onrust...

Gelukkig heeft het meisje er niet eens zo heel veel last van allemaal. Ze is bijna altijd vrolijk en slaapt prima, zolang ze maar bij mama is. Liefst 24/7 tegen mij aan :)

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig je laatste zin! Dat had die jongste van ons ook en die kreeg per met acht maanden haar eerste tandje. Ik hoop dat ze er snel overheen groeit. Lastig is het wel he? Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar. Soms is er gewoon geen touw aan vast te knopen bij kinderen. Dan heb je allemaal theorieën, maar niets lijkt eigenlijk te kloppen...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen