woensdag 7 december 2016

Ziek jongetje

Voor het eerst in bijna 4 jaar hebben we een kind met buikgriep. Oudste zoon is weleens ziekjes geweest en heeft afgelopen jaren regelmatig aanvallen van pseudokroep gehad maar nu voor het eerst buikgriep.
Gisteravond werd hij huilend wakker. Eerst dacht ik aan nachtangst, maar het viel mee en hij kroop al snel bij mij op schoot en wist te vertellen dat hij pijn had. Nu had hij 's avonds zijn duimnagel gescheurd en had daarvan zoveel pijn dat hij bijna niet wou eten en hij kon er niet mee duimen (zéér geliefde bezigheid bij vermoeidheid) dus ik dacht eigenlijk dat dat het was. Uiteindelijk kroop hij weer in bed en leek het goed. Maar 10 minuten later werd hij weer wakker en ging man naar boven en die had de primeur van een spugend kind ;)
Omdat het kleine meisje naast mij slaapt en 's nachts nog drinkt sliep ik met haar in ons bed en heeft man zich over zoon ontfermd. Ze hebben een flink doorwaakte nacht gehad maar zich er goed doorheen geslagen samen. Om 5.45 uur heb ik man wakker gemaakt om te gaan werken en ben ik met zoon naar beneden gegaan. Inmiddels is het al bijna 8.00 uur en wonderwel slapen zijn broertje en zusje nog dus heb ik al een hoop kunnen doen deze ochtend. Het heeft zo zijn voordelen!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen