zaterdag 17 december 2016

nieuwe strategie voor de boodschappen

Tot voor kort hadden wij een groente- en fruitpakket van Beterbio. Dit beviel ons heel erg goed om diverse redenen, want:
  • biologisch
  • ik hoefde niet zoveel over het eten na te denken, gewoon opmaken wat er is :)
  • ik kocht minder overbodige dingen in de supermarkt
  • er kwamen regelmatig groenten die ik zelf niet zo gauw zou kopen of die ik nog niet kende
Maar er hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan omdat het biologisch is en thuisbezorgd. Dit was voor ons begin dit jaar reden om het een tijdje op te zeggen en weer alles in de supermarkt te kopen. Ik kocht niet meer zoveel biologisch maar was toch duurder uit! 
Ik kocht veel te veel extra's omdat ik dan eerst een recept bedacht en daar van alles bij kocht. Bovendien vond ik het lastig om nieuwe dingen te bedenken en aten we minder afwisselend. Terug naar het pakket dus.

Maar nu stap ik weer van het pakket af. Op een ander blog (sorry ik weet niet meer waar) las ik in een reactie over de Vitatas, een groentepakket van de Ekoplaza. Mijn interesse was gewekt en ik ging eens bij Ekoplaza kijken. Met dit pakket zijn we goedkoper uit, maar de inhoud is wat minder naar mijn zin. Wel ben ik toen eens goed gaan kijken naar losse producten en vulde ik online een paar keer een boodschappenmandje. Ik bleek een stuk voordeliger uit :) 
De eerste keer heb ik het thuis laten bezorgen maar dan moet je voor tenminste 60 euro boodschappen doen en dat haal ik niet elke week. Afgelopen week ben ik naar de winkel geweest, het is iets verder rijden dan waar ik normaal mijn boodschappen doe maar er zit ook een supermarkt waar ik graag de rest van de boodschappen haal dus ik ben in één keer klaar. 
Komende weken gaan we dus boodschappen doen bij de gewone supermarkt en de biologische supermarkt.

De besparing op groente en fruit is heel welkom want onze uitgaven aan boodschappen zijn erg hoog. Toch gaat deze besparing niet geheel in de spaarpot. We kiezen ervoor om meer biologisch te kopen. Ik vul mijn winkelwagentje bij de biologisch winkel nu aan tot het bedrag wat ik eerder aan groenten en fruit uitgaf. Deze producten hoef ik dan niet in de gewone winkel te kopen dus dat is dan de besparing. Ik ben benieuwd wat we in euro's gaan besparen komende tijd!

1 opmerking:

  1. Leuk om je proces zo te volgen Mama Tinus. En ik ben ook benieuwd hoeveel geld het gaat schelen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen