dinsdag 20 december 2016

Kerstboomversiering

Ik houd van eenvoudige kerstboomversiering. Dat wil zeggen niet teveel en niet te bont, liefst alles in 1 of hooguit 2 kleuren. De eerste jaren dat ik samenwoonde lukte dit nog redelijk, maar inmiddels heb ik het opgegeven. Mijn man houdt van bonte kerstboomversiering en nu we kinderen hebben die helpen optuigen wordt het helemaal bijzonder.

Toen we gingen trouwen wilden we graag een aandenken van onze "huwelijksreis" (een weekendje Zeeland) meenemen. Het was eind november en zodoende vonden we deze:




Mijn man wilde al een paar jaar graag een boom met bijzondere dingetjes erin. Ik vond dat ik al genoeg had  toegegeven door in te stemmen met verschillende kleuren in de boom en wat meer kitsch. Maar nu we deze mooie bal, gekocht op huwelijksreis, als start namen zag ik toch wel wat moois in deze traditie.

Inmiddels hangt er van alles in de boom. Helaas is het niet helemaal gelukt om elk jaar wat nieuws te kopen/vinden en heb ik niet goed bijgehouden in welk jaar we welk ornament gevonden hebben. Daar ga ik nu toch direct wat aan doen dus bij deze een poging:

  • in 2011 de delftsblauwe bal
  • in 2012 een rode glazen pegel van de kerstmarkt in Oberhausen
  • in 2013 een schelp van onze vakantie op Terschelling
  • in 2014 hebben we verzaakt maar in maart 2015 gingen we alsnog op vakantie naar Terschelling (we gaan bijna elk najaar naar Terschelling) en vonden we een mooie grote dennenappel 
  • in 2015 kochten we gehaakte Terschellinger vlaggetjes, zoveel als het aantal keren dat we op Terschelling geweest waren. Hier maakte ik een slinger van
  • in 2016 ... ook dit jaar gingen we niet op vakantie met minibaby. Ik wilde nog naar een kerstmarkt maar ook dat is niet gelukt. Wie weet lukt het nog voor kerst iets te vinden??
Verder hangen er nog 2 harten in. Beiden gekregen van mijn schoonzus, eentje voor onze bruiloft en eentje voor mijn verjaardag. En er hangen allemaal kleine engeltjes in, deze kregen de kinderen vorig jaar van een kennis en moeten er nu ook in. 

Ook zijn we inmiddels overgestapt op plastic ballen... want glas en kleine monsters jongetjes bleek ook geen goede combi. Ik kocht een goedkope doos en daar zat ook de sterrenslinger in en die is in al zijn lelijkheid uiteraard favoriet bij de kinderen.

Dit is hoe onze boom er na het optuigen uit zag:

Inmiddels zit er een doek om de pot zodat het iets gezelliger uitziet en hangen er ook nog twee afzichtelijke prachtige reclameballen in die de jongens kregen. 
De man vond trouwens dat er wel meer slingers in moesten. Die had ik alleen in andere kleuren dus dat ging 'm natuurlijk niet worden. We zullen zien hoe het er volgend jaar uitziet want sturen wordt steeds moeilijker nu de kinderen groter worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen