woensdag 28 december 2016

De zorgverzekering deel 2

Laatst schreef ik dat ik na enig wikken en wegen en het nodige uitzoekwerk dit jaar alleen een basisverzekering had afgesloten. Afgelopen week heb ik deze toch uitgebreid met een aanvullend pakket.
De reden is dat het meisje nog niet helemaal lekker in haar vel zit en gehoopte verbetering uitblijft. Als ze zich in januari nog niet beter voelt wil ik graag een keer met haar naar de osteopaat. Dit valt onder alternatieve geneeswijzen en wordt dus niet vergoed vanuit het basispakket maar vaak wel (deels) vergoed vanuit een aanvullende verzekering. In het aanvullende pakket zit ook een vergoeding voor fysiotherapie en daarom ga ik toch wat beter voor mezelf zorgen en nog iets vaker naar de fysiotherapeut om mijn bekken weer in het orde te krijgen.
Ik heb wel even gerekend of het wel echt voordeliger zou zijn. Het spant erom, maar omdat ik nu zelf ook naar de fysiotherapeut ga zal het voordeliger zijn.
Helaas was ik wel net te laat met dit idee om eventueel nog van zorgverzekeraar te switchen, mijn bedenktijd van 14 dagen was net voorbij. Nu kun je een aanvullende verzekering ook ergens anders afsluiten dan je basisverzekering maar dat vind ik niet prettig. Om frustratie te voorkomen heb ik ook maar niet gekeken of ik elders beter af was.

Voordat ik met het meisje naar de osteopaat ga wil ik zelf nog wat proberen. Ik ben nu begonnen met het mijden van koemelk, al heb eigenlijk niet het idee dat koemelk de oorzaak van haar onrust is. Maar aangezien haar oudste broer hier ook gevoelig voor was wil ik het in elk geval geprobeerd hebben voordat ik andere actie onderneem.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen