donderdag 1 december 2016

Achter het net gevist

Ik zat me er al de hele nacht op te verheugen en tegelijkertijd op te winden; vandaag gingen er kaartjes voor Philippe Geubels in de verkoop, zou het lukken om er twee te bemachtigen?
Maar eerst de ochtendspits, kinderen naar de peuterspeelzaal en niet te lang blijven kletsen, gauw naar huis, huilend meisje, eerst verschonen, Oh Nee het is 9 uur!! Een paar minuten over 9 de webpagina ververst en ik was wachtende nummer..... 1431
Vol goede moed en met een flinke dosis spanning wachten... en wachten... ondertussen wat naaiwerk uitgezocht en wachten... en toen was ik aan de beurt! Maar helaas, alle kaarten voor de zaterdag waren uitverkocht. Kan ik nog switchen van dag? Pagina terug, klik op vrijdag, warempel geen wachtenden voor mij en JA kaarten beschikbaar maar NEE geen twee. Ik heb dus echt nét achter het net gevist. Wellicht als ik direct voor de vrijdag had gekozen was het wel gelukt.

Dus nu zit ik lekker met kopje warme choco (de enige echte :)) met slagroom even bij te komen van de hectiek. Gelukkig had ik er al op gerekend dat het niks zou worden maar wie niet waagt die niet wint! Straks nog even de Sint kado's inpakken nu de jongens er niet zijn en dan mag ik ze alweer ophalen. Gisteren kwam trouwens onze buurjongen even langs. Hij moest samen met een vriendje zwarte piet spelen bij de voetbal en wilde graag even bij onze jongens langskomen. De oudste vond het best wel spannend, zomaar twee pieten aan de deur. De buurjongen durfde eerst niks te zeggen maar na een tijdje zei hij met een gekke stem toch 2 woorden. En dat was precies genoeg voor oudste zoon om hem te herkennen, hij riep dolenthousiast: dat is T...!! De buurjongen zal wel geschrokken zijn. Zelf vind ik het niet zo erg want wij willen liefst toch eerlijk zijn over Sint en Piet, het is een verhaal van vroeger en de mensen zijn verkleed. Zoon vraagt nu steeds of de buurjongen dan ook mee op de stoomboot gaat en dat hij ook Piet wil worden zodat hij ook een keer mee mag varen :)


2 opmerkingen:

  1. Jammer dat het niet lukte voor zaterdag. Maar worden ze niet ook op marktplaats aangeboden misschien? Door mensen die achteraf niet kunnen?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee, daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik zal eens kijken, al heb ik het er niet voor over om dan veel meer te betalen.

      Verwijderen