vrijdag 4 november 2016

Een weekmenu

Met veel plezier lees ik bij andere bloggers hun weekmenu. Er komen regelmatige lekkere gerechten voorbij, of soms goede ideeën voor een makkelijke maaltijd. En natuurlijk vind ik het ook gewoon leuk om te lezen hoeveel vlees andere mensen eten, of hoe vaak ze AGV eten ten opzichte van andere dingen als pasta of rijst.

Zelf zet ik nooit een weekmenu op mijn blog, simpelweg omdat ik momenteel geen weekmenu maak. Eerder had ik een familieplanner als kalender en daar had ik 1 kolom in gebruik voor het weekmenu. Nu heb ik een maandkalender en mis ik het overzicht om hier een weekmenu op te schrijven. En dan is er dus ook meteen geen weekmenu meer :(   Toch fijn die discipline van mij...

Ik bedenk wel vaak  op donderdag wat ik ongeveer wil maken met de groenten die we krijgen in het groentepakket. En dat kan ik natuurlijk best eens op mijn blog zetten.

Deze week kregen we pompoen, rode bietjes, sjalotten, spitskool, romanesco, komkommer en sla.
Wat maken we ermee?

  • Met de pompoen maak ik een een pasta met tomatensaus, spekjes en kaas
  • Met de rode bietjes maken we waarschijnlijk bietjesrisotto
  • Met de spitskool een ovenschotel, ik heb een lekker recept van Martine van Min of Meer, met aardappelpuree, ei en satesaus
  • De romanesco eten we met een kaassausje en gebakken aardappels en een stukje vlees. 
  • En dan maken we nog een keer iets waarbij we de sla op kunnen maken; wraps, broodje hamburger, of als bijgerecht bij frietjes of soep
Zo maak ik 5 maaltijden met het pakket. De andere twee dagen eten we iets uit eigen tuin (inmiddels meestal uit de vriezer) of een keer pannenkoeken of kliekjes. Een enkele keer koop ik groente bij in de winkel. 

Voor Sinterklaas geef ik mezelf een familieplanner voor 2017 cadeau, dan ga ik ook weer proberen een weekmenu te maken. 


6 opmerkingen:

  1. Ik zie dat je een blog hebt. Leuk, ik ga je volgen. Ik maak wel trouw een weekmenu, maar doe het niet altijd publiceren. Ik vind het altijd fijn om duidelijkheid te hebben. Niet alleen qua eten maar ook wat het kosten gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Reken je dan ook weleens uit wat een maaltijd je kost? Ik zou aan mijn weekmenu geloof ik niet kunnen afleiden wat het kosten gaat.

      Verwijderen
  2. Geweldige argumentatie, dat soort dingen heb ik ook altijd :-) Hopelijk helpt het als je weer een weekplanner hebt.
    Het lijstje ziet er wel inspirerend uit. Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die argumentatie is niet de beste ;) Gelukkig ben ik niet de enige met deze manko :)

      Verwijderen
  3. Wil je aub een link geven naar het recept van de spitskoolovenschotel van
    Martine? Ik heb al op haar site gezocht maar kan het niet vinden.
    Mvg, Helene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Helene,

      Een linkje heb ik ook zo gauw niet, ik heb het recept eens opgeslagen. Ik zal het op mijn recepten pagina zetten. (Het is dan het onderste recept)
      Ben benieuwd wat je ervan vind, ik vond het een verrassend recept en hier wordt er van gesmuld!

      Verwijderen