woensdag 16 november 2016

De was

... van 3 naar 6 wassen per week! 

Het is absoluut één van mijn minst favoriete klusjes. Het verzamelen en aanzetten wil nog wel, maar dan moet je het eens ophangen, afhalen, opvouwen en ook nog opruimen. Meestal valt het proces stil na het ophangen. Afhalen gebeurt pas als de lijnen weer nodig zijn, opvouwen een paar dagen later en opruimen hoeft soms al niet meer omdat ik alles dan alweer uit de mand gevist heb....

Nu hadden wij altijd maar 3 wassen per week; man en ik dragen kleren meestal vaker dan één keer, voor de jongens is dat wat moeilijker met vieze kleren van buiten spelen of eten. 
Maar de laatste weken heb ik zeker 6 wassen per week! Niet zo gek want er zitten 2 luierwassen bij, maar dan nog eentje. Die is helaas nodig omdat oudste zoon zo goed als zindelijk was maar nu minstens één keer per dag in zijn broek plast of zelfs poept.

Nu hebben we sinds een paar maanden een bijkeuken tot mijn grote vreugde. Eerder stond de wasmachine op zolder en hing daar ook de was. Nu staat de machine en kan ik makkelijker even tussendoor wat doen, wat fijn is met 3 kinderen om me heen. Er is echter ook een minpuntje en dat is dat de was in de bijkeuken niet zo goed droogt al ik had gehoopt. Nu staat er dus een rek in de kamer en moet ik soms alsnog naar zolder om daar de was te drogen. 

Hopelijk heb ik over een tijdje weer wat minder was. De jongens doe ik nu in elk geval consequent een regenbroek aan met buitenspelen zodat ze in elk geval 1 hele dag met hun broeken kunnen doen en hopelijk is de oudste gauw weer echt zindelijk. Ach en dan krijgt het meisje natuurlijk weer meer was ;) 

1 opmerking:

  1. Ik had ook altijd erg veel was toen de kinderen nog klein waren. Nu is het gelukkig wel wat minder.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen