zondag 13 november 2016

cadeautjes

Ik ben de laatste tijd druk met cadeautjes. En dat voor iemand die eigenlijk niet méér maar minder spullen wil. In oktober werd eerst het meisje geboren en daarna was ik zelf jarig. Nu is het alweer bijna Sinterklaas en daarvoor ben ik ook al een tijdje bezig met bedenken en zoeken.
Ik kan er dus wel een blogje mee vullen, misschien zelfs wel twee, eens zien hoever we komen.

Eerst maar eens de verjaardag en geboorte. Nu vier ik mijn verjaardag nooit zo uitgebreid en zeker nu het meisje net geboren was het ik niet zo'n zin in een verjaardagsfeestje. Toch mocht ik over cadeautjes nadenken want van mijn ouders en schoonmoeder krijg ik altijd wel geld voor een cadeau.
Van het geld wat ik kreeg heb ik een nieuw tafelkleed gekocht, niet 100% nodig, maar wel heel leuk :)   En dit weekend heb ik van de rest van het geld geshopt bij Ikea voor mooie glazen bewaarbakjes. We wilden al een tijdje van onze plastic bakjes af en nu begonnen ze ook echt slecht te worden. We hebben dus flink ingeslagen en 6 grote schalen gekocht en 4 kleine. De oude plastic bakjes heb ik natuurlijk niet weggegooid, die kunnen nog prima gebruikt worden voor andere zaken dan eten.
Daarnaast kwam er toch nog wat spontane visite en die brachten ook spontane cadeautjes mee :)  Zo kreeg ik van mijn zus een theatervoorstelling naar keuze cadeau, dat past perfect bij mijn wens van minder spullen. 

Voor het meisje had ik geld gevraagd voor een nieuwe draagzak en wollen kleertjes. De draagzak is al een paar weken in gebruik en wat ben ik er blij mee! Ik heb ook een draagdoek, die gebruik ik ook nog regelmatig, maar de draagzak is fijn om even snel te pakken. Vorige week heb ik op de Ouders Natuurlijk beurs leuke kleertjes geshopt en ook vandaag kreeg ik nog weer een cadeaubon voor wolletjes :) Daarnaast kregen we kleertjes, een heel bescheiden hoeveelheid gelukkig en variërend van maat 56 tot 80 dus daar kunnen we even mee vooruit. En van het werk van de man kregen we een hele poppenuitzet; de pop, een wagen en een ledikantje. Deze hebben we nog even weg gezet; de jongens zouden er graag mee spelen maar zijn niet zo voorzichtig en dit vind ik toch wel mooie cadeaus om echt voor hun zusje te bewaren.
Verder is er weer het nodige speelgoed het huis binnen geslopen afgelopen weken, tijd dus om ook weer wat weg te doen. Er zijn vooral prulletjes weggegooid maar er is ook één en ander naar zolder verhuisd om later weer eens beneden neer te zetten. We hebben ook nog een plastic garage met geluid die ik eigenlijk weg wil doen, maar ik ben een beetje bang dat hij toch gemist gaat worden. Hij staat dus nog even op zolder om zeker te zijn dat de jongens niet al te teleurgesteld zijn dat hij weg is.  

En dan de Sint; voor de jongens ben ik in de zomer al begonnen met ideeën verzamelen en soms ook al de cadeautjes. Zo kocht ik een grote set tweedehands Duplo waarvan we de helft aan jongste zoon gaven voor zijn verjaardag en de rest ging in de doos voor Sint. Ze krijgen ieder 3 of 4 cadeaus. Ik wilde proberen ook nuttige cadeaus te geven maar heb toch ook wel wat ideeën van dingen die ze erg graag willen (of die wij willen ;)) dus eens zien hoever we daarmee komen.
Oudste zoon krijgt in elk geval een duikbril en uitbreiding van zijn Hubelino knikkerbaan (inclusief  grote duplo grondplaat want die missen we heel erg)
Jongste zoon krijgt een Duplo politieauto en brandweerhelikopter en een boek van Boer Boris.
Voor het meisje heb ik bamboe servies gekocht ter vervanging van plastic en ik pak denk ik iets van kleertjes voor haar in.
Voor alle drie is er dus nog ruimte voor 1 of 2 cadeaus. Voor onszelf heb ik ook een cadeautje, voor mijzelf een familieplanner voor 2017 en voor de man..... Dat houdt ik even geheim want hij leest soms ook mee ;)

En zo komt er weer het nodige spul het huis in. Komende weken dus ook maar wat rondjes door huis om spullen weg te doen. En ik kan zo al het één en ander bedenken wat echt niet meer gebruikt wordt dus dat moet lukken, mits ik de tijd kan vinden.

Zijn jullie al druk met cadeautjes voor Sint of heb je misschien alles al binnen? Of doe je niet meer aan cadeaus? 

2 opmerkingen:

  1. Leuke cadeaus!
    Ik pak ook altijd graag wat nuttigs in, iets van een pyjama of sokken of zo. Mijn oudste is dol op lego, dus daar ben ik ook naar op zoek. En mijn jongste tegenwoordig ook, alleen dan met roze accentjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben op dit moment dingen aan het kopen, maar ik wil vooral niet te veel spullen het huis in halen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen