woensdag 19 oktober 2016

Ons ritme

Deze week is het echte leven weer begonnen. Dat wil zeggen; de man is weer aan het werk.
Het was steeds een beetje vaag, want hij was eerst van plan 2 weken vrij te nemen, toen besloot hij de tweede week te willen werken, toen toch maar een halve week en toen werd hij woensdag en donderdag afgezegd. Vrijdag zou ik het dan eindelijk allemaal alleen gaan doen... maar ook voor spek en bonen, want om half 1 stond hij alweer op de stoep!

Maar deze week ging hij dus echt(!) weer werken. Ik keek ernaar uit om weer een beetje een ritme te krijgen, maar vond het ook best spannend want het kleine meisje vraagt nog steeds veel aandacht. Maar het is eigenlijk heerlijk :)  Niet dat ik die man van mij nu liever kwijt dan rijk ben hoor, maar ik geniet ook wel van ons ritme.

Dat ritme dus, dat stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor. Het komt erop neer dat we tot een uur of 8 (of soms nog wat langer) in bed blijven liggen met zijn allen (of de jongens rennen rond en ik geniet van mijn rust), dan gaan we een broodje eten, spelen ze wat en eten we alweer fruit. Tegen 1300 uur lunchen we pas en 's middags eten we nog een keer fruit. En tussendoor spelen ze; veel buiten, soms binnen en gaan we meestal wel een keer wandelen. En tussen alles door kan ik dan lekker wat huishouden doen, een héél klein beetje want ik vind er niks aan en beperk me tot het hoognodige :)
Ik heb trouwens ook weer de tijd gevonden om lekker zelf te koken. Maandag aten we rode kool schotel, het recept ga ik deze week op de blog zetten want het is een heerlijk, maar vreemd, recept. En gisteren aten we lekker Indisch stoofvlees, zoals de man zei: lekker, mama kookt weer <3

Het meisje heeft intussen ook lekker haar draai gevonden. Ze zit graag bij mij, vaak in de draagdoek, maar ik kan haar nu soms ook wegleggen op haar schapenvachtje als ze slaapt en dan slaapt ze soms zomaar 1 of 2 uurtjes. En hoe heerlijk ik dat dragen vind, dit is soms ook wel even lekker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten