vrijdag 28 oktober 2016

Een meevaller

Al tijden log ik regelmatig in op Mijn toeslagen. In 2015 ben ik minder gaan werken en heb ik een beetje zitten klooien met ons verwachte inkomen. Dit kon nog wel eens flinke gevolgen hebben voor de kinderopvangtoeslag dus ik was erg benieuwd naar de definitieve berekening.
Afgelopen week kreeg ik bericht van Mijn overheid dat ik post in mijn inbox had. Ik logde gauw in en zag post van de belastingdienst, was ik zowaar een keer blij met post van de belastingdienst ;)
En ik werd ook blij van de inhoud van de brief, want de ontvangen toeslag bleek precies te kloppen met waar we recht op hadden. Pfieuw we hoeven niks terug te betalen :)  Ik logde nog even in bij Mijn toeslagen en werd nog blijer; ik had er namelijk niet bij stilgestaan dat nu het meisje geboren is ons kindgebonden budget ook omhoog gaat. Toch weer een meevaller.

Het was echter nog niet over met financiële meevallers want ik had nog meer berichten in mijn inbox op Mijn overheid. Dat bericht was van de SVB. Ik dacht dat het meisje net een dag te laat geboren was voor de kinderbijslag van dit kwartaal, maar ik heb nu geleerd dat er gekeken wordt naar de situatie op de eerste dag van het kwartaal. We krijgen voor haar dus vanaf januari ook kinderbijslag.

Nu ik niet meer werk is het voor ons financieel wat krapper. We houden niet veel over om te sparen maar hebben afgelopen half jaar nog best veel spaargeld uitgegeven. Deze meevallers zijn erg welkom. Ik hoop dat we het extra kindgebonden budget maandelijks kunnen sparen. De kinderbijslag sparen we sowieso altijd al op een aparte rekening voor kind gerelateerde kosten.

Wat doen jullie met ontvangen toeslagen?

4 opmerkingen:

  1. De kinderbijslag gaat bij ons ook naar de spaarrekening.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En spaar je dat dan echt voor later of besteed je het ook nu al wel aan dingen voor de kinderen?

      Verwijderen
  2. Bij ons krijgen momenteel de kinderen beiden 150 euro kleedgeld. Wat over is gaat naar de spaarrekening. Wij betalen alle kosten voor studie zelf en hopen dat de kinderen schuldenvrij starten als ze gaan werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn ouders hebben ook mijn studie betaald, heel fijn inderdaad om niet met een schuld te beginnen. Wij hopen dit straks ook voor onze kinderen te kunnen doen.

      Verwijderen