maandag 5 september 2016

Wat gaven we uit in het weekend?

Dit weekend hadden we nog helemaal geen plannen. Wel was de kermis afgelopen week opgebouwd en de jongens waren al dagen in de ban van de botsauto's, dus het was wel te verwachten dat we even over de kermis zouden gaan.

Zaterdag gingen we eerst met zijn allen naar de stad in de buurt voor wat nodige boodschappen. We kochten bijna alleen maar dingen van ons lijstje. Wat kochten we extra? Een paar goedkope kaarten en voor de jongste nieuwe schoenen. Het stond beiden niet op het lijstje voor vandaag maar waren zeker geen overbodige/luxe uitgaven. 
Ik wilde al een tijdje jongste zijn voeten laten meten, maar hij heeft al weken geen schoenen aangehad. Hij loopt alleen maar op zijn Teva's of soms laarzen en verder blootsvoets. Nu had hij toevallig schoenen aan en die waren wel wat krap geworden. We slaagden voor mooie winterschoenen voor de schappelijke prijs van €30. Ze waren afgeprijsd en ik had een kortingsbon van mijn gespaarde punten. 
Verder aten we nog een loempia, Man kan het moeilijk weerstaan om wat te eten als we winkelen en het was inmiddels ook wel tijd om wat te eten. Voor €3 wilde ik wel overstag.

's Middags gingen we inderdaad naar de kermis. Het was kindermiddag en de kermis was net open dus nog lekker rustig. De jongens genoten van hun ritje in de botsauto's, zelfs jongste van net 2! Ze gingen ook nog in de draaimolen en we gingen met z'n allen in de rups. Tot slot nog een suikerspin en toen weer rustig naar huis. Dit uitje kostte ons €16 en we hadden nog 2 muntjes voor de botsauto's over omdat Man zondag nog wel een keer wou. Wat ik trouwens opvallend vond was dat de draaimolen de duurste attractie was, is dit normaal?

Zondagochtend las is in een regionaal krantje dat er een open dag met streekmarkt was bij een lokale tuinder. Ik ken het bedrijf al van jongs af aan maar was er nog nooit geweest. Daar gingen we dus als eerste heen. We hebben er genoten van de mooie groente- en fruitsoorten die ze in de kas kweken en van allerlei lekkers wat er te proeven was. De jongens proeven maar al te graag mee en ze mochten een appeltje schillen. Een zeer geslaagd gratis uitje!

's Middags gingen we toch nog even naar de kermis omdat ze graag nog een keer in de botsauto's wilden. Man wilde graag extra muntjes voor de botsauto's halen en het plezier in zijn ogen bij het vooruitzicht van een herhaling van gisteren maakte dat ik instemde. Het was nu een stuk drukker en alle auto's waren bezet. De jongens vonden het allebei toch wel spannend dit keer dus nadat ze ieder twee keer meegereden hadden hebben we de laatste 2 muntjes maar weer bewaard, waarschijnlijk tot volgend jaar. 
Wel mochten ze nog 1 keer in de draaimolen en hebben ze nog touwtje getrokken. 
We gaven €12 uit dit keer. 

Ik ben bij ons thuis degene die het kasboek en de budgetten bijhoud en ik ben ook het meest gedreven om niet zomaar geld uit te geven. Gelukkig waren we het er zaterdag wel over eens om niet teveel geld uit te geven op de kermis. We namen €20 mee en op=op. 
Toen we zondag naar de open dag gingen wilde Man geld pinnen om wat te kunnen kopen, maar het leek mij een uitje waar je prima zonder geld heen kon en dat is goed gelukt. Dat is tegenwoordig ook wel echt mijn strategie: geen geld meenemen als je niks nodig hebt. 
De zondagmiddag op de kermis was iets duurder dan ik had gewild. Ik vond de extra ritjes voor de botsauto's overbodig, maar de draaimolen was het geld zeker wel waard. 

Het geld voor de kermis kwam trouwens uit onze spaarpot voor leuke dingen dus dit zien we niet terug in het kasboek. Als je het zo bekijkt zijn we dus eigenlijk het hele weekend niet buiten onze budgetten gegaan, maar hebben we toch een heel leuk en gevuld weekend gehad. 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen