zondag 11 september 2016

Nesteldrang!

Ik weet het nog goed van voorgaande zwangerschappen, ik ben gevoelig voor nesteldrang. Ik maak de laatste weken van mijn zwangerschap veel vaker schoon en ik maak dingen schoon die ik normaal (bijna) nooit doe!

Om je een idee te geven; ik heb afgelopen week de hoezen van de bankkussens gewassen, al twee keer in één week de bank verschoven om eronder te kunnen stofzuigen, ik heb afgelopen maand meermaals de keukenkastjes schoongemaakt en ook de badkamer wordt ineens veel vaker schoongemaakt...

Van sommige dingen meen ik gewoon dat het hoog tijd is, zoals die bankkussens. Van de meeste andere dingen vermoed ik dat de oorzaak ergens anders ligt; ik wil graag dat het hier een beetje fatsoenlijk oogt als de kraamhulp komt.

De vorige twee bevallingen kondigden zich ook aan middels een actie in dit kader. Bij de oudste moest ik een dag van tevoren perse boodschappen doen. Ik kon dit toen niet zelf meer door mijn bekkenklachten en heb flink bij mijn moeder aangedrongen om met me mee te gaan want ik moest en zou boodschappen hebben. Mijn moeder zei toen al: morgen is er een baby, en ze kreeg gelijk.
Bij de tweede vond ik het nodig om twee dagen van tevoren de gordijnen te wassen. Mijn moeder kreeg hier lucht van en probeerde me nog ervan te weerhouden, maar ik moest en zou ze wassen!
Dus toen ik afgelopen week de hoezen van de bankkussens in de wasmachine stopte vond ik dat wel even spannend ;)

Gelukkig vond de baby het tot nu toe nog geen tijd, die kan beter nog even blijven zitten. En dat geeft mij mooi de tijd om nog wat achterstallige klusjes aan te pakken!

2 opmerkingen:

  1. Ik was ook altijd aan het opruimen en schoonmaken. Ook vanwege het idee dat alles dan goed op orde was en ik me op de baby kon concentreren.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen