zondag 18 september 2016

Foto's

Ik zou wel eens willen dat ik meer foto's maak. Zeker nu we kinderen hebben is het voor hen, maar natuurlijk ook voor onszelf, een mooi aandenken voor later. Gelukkig heb ik van alle bijzondere momenten wel foto's en maak ik ook wel eens zomaar wat foto's dus we zitten niet zonder!

Een fototoestel?
De meeste mensen mensen die ik ken maken veel foto's met hun telefoon. Die hebben ze altijd bij zich en de meeste telefoons hebben tegenwoordig een goede camera. Voor mij gaat dit niet op, ik heb mijn telefoon lang niet altijd bij me en het is geen exemplaar met een goede camera. De foto's die ik ermee maak zijn eigenlijk niet geschikt om af te drukken. De foto's die ik maak als herinnering maak ik met een fototoestel en ik probeer er nu regelmatig aan te denken om daar wat foto's mee te maken.

Wat doe je ermee
Op dit punt prijs ik me juist gelukkig dat ik niet te pas en te onpas foto's maak, want al die foto's moet je dan ook eens uitzoeken om te kiezen welke je wilt bewaren. 
Je kunt natuurlijk gewoon alles in een map digitaal zetten maar ik houd van ouderwetse foto albums. Geen boeken die je digitaal samenstelt en dan laat drukken, maar een echt album met echte foto's erin. Daar houd ik dus van... om te hebben dan, maken is namelijk een heel ander verhaal. 
Ok, ik vind het niet echt een ramp, maar toch komt het er gewoon niet van. Twee jaar geleden was ik voornemens tijdens mijn zwangerschapsverlof een album te beginnen voor oudste zoon. Het album werd gekocht, de foto's uitgezocht en afgedrukt en alles verdween in de kast. 
Nu vond ik het toch echt wel hoog tijd worden voor actie, voordat er een derde telg is. Ik heb dus onlangs alle foto's bekeken en een selectie afgedrukt. Gisteren middag ben ik er voor gaan zitten en heb ik alle afdrukken bekeken om te bepalen welke echt in een album komen. Ik heb ze gesorteerd en nu twee mooie stapeltjes klaar liggen om in te plakken. Voor oudste kan ik straks direct aan de slag, want dat album heb ik al. En nu ik aan het inplakken kan beginnen heb ik er eigenlijk wel zin in, want dat is tenminste een klusje met eer van mijn werk. 

En dan?
Vandaag heb ik al met oudste zijn stapel foto's bekeken en hij vond het prachtig. Ik denk dat als zijn album af is hij het regelmatig zal willen zien, mits het in het zicht staat! Ik wil ze daarom het liefst een plekje geven in onze boekenkast. Dat hadden wij vroeger thuis ook en ik pakte regelmatig mijn albums uit de kast om foto's te kijken. Zo is het een waardevolle herinnering die niet zomaar ergens verdwijnt. 

Hoe bewaar jij je foto's en kijk je er nog weleens naar terug?

2 opmerkingen:

  1. Bij mij slingeren ze rond op mijn computer moet ik bekennen. Ik maak ze met mijn iPhone.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet eerlijk zeggen dat de foto's van onszelf ook overal en nergens staan. Het is vooral bij de foto's van de kinderen dat ik er nu werk van maak.

      Verwijderen