vrijdag 23 september 2016

De kledingbeurs

Ruim een jaar geleden las ik voor het eerst over kledingbeurzen, of eigenlijk kinderkledingbeurzen, en ik ben fan!

Nu krijgen wij voor onze jongens een boel kleding van hun neefjes, maar het merendeel is al door 2 kinderen gedragen dus voor onze jongste is het soms niet helemaal mooi meer. Bovendien wordt het ook steeds minder nu ze ouder worden.

Verschillende beurzen
Vorig jaar ging ik dus voor het eerst naar een kledingbeurs en dat was een groot succes. In de maten van mijn jongens was genoeg te vinden en de prijzen waren erg goed. Ik ging daarna ook nog naar een andere beurs en ook daar kon ik nog wat meenemen, maar hier was beduidend minder keus voor jongens.
Ook in het voorjaar ging ik weer naar twee beurzen. Eerst naar dezelfde als waar ik in het najaar geweest was maar toen al niet veel kocht en ook dit keer viel het tegen, daar ga ik dus niet gauw weer heen. De tweede was weer een nieuwe en ik slaagde er in eerste instantie heel goed, maar helaas constateerde ik thuis gaatjes in twee kledingstukken! Een wijze les, ik had echt niet gedacht dat mensen dat nog zouden verkopen op zo'n beurs!
Vorig weekend ging ik weer naar deze beurs, ik let nu een stuk beter op wat ik koop. Ik ben goed geslaagd maar weer viel het me op dat er meerdere kledingstukken met gaatjes lagen, iets om goed op te letten dus!

Repareren kun je leren
Nu ben ik wel steeds handiger geworden met de naaimachine en met naald en draad, dus ik heb toch drie dingen meegenomen die hopelijk met een klein beetje werk weer mooi zijn. En voor de prijs hoef ik het niet te laten want als het niet lukt was ik in totaal nog steeds goedkoop uit :)

Ik heb afgelopen maanden ook een heleboel broeken uit eigen kast gerepareerd. In bijna alle broeken van de jongens vallen wel gaten op de knieën, om moedeloos van te worden..... Bij sommige broeken heb ik er een plaatje of lapje op gestikt, maar dat is toch een flink karwei. Dat moet toch makkelijker kunnen? Lijmen bleef helaas niet zo goed zitten, maar wat fantastisch werkt is lijmen aan de achterkant! Ik knip een lapje stof uit en plak het zo aan de binnenkant er tegenaan: 10 minuten later had ik weer 5 bruikbare broeken in de kast liggen :)

Voor mezelf?
Nu koop ik voor mezelf weinig kleding. Ik heb niet veel nodig, ben niet kieskeurig en vind het zonde om er veel geld aan uit te geven. Maar inmiddels kan ik wel weer wat gebruiken.
Toen bedacht ik me dat er misschien ook wel kledingbeurzen voor volwassenen zijn. Ik heb er nu 1 gevonden hier in de buurt en die is gelukkig pas in november als ik weer normale kleding draag.
Daarnaast wil ik eens in de stad hier in de buurt bij een tweedehands kledingwinkel binnenlopen.

Goed voor het budget
Ja, dat is het zeker! Maar eerlijk gezegd gaan de totale uitgaven niet omlaag. Wat ik nu bespaar op 'gewone' kleding geef ik namelijk vol overtuiging uit aan wollen kleding :)
Maar dat is stof voor een later blog ;)




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen