woensdag 7 september 2016

Alle kleine beetjes

Op mijn blog over ons huishoudboekje reageerde Sjoukje met de vraag of ons abonnement voor internet, tv en bellen niet goedkoper kon. Ik was er vrij zeker van dat het niet mogelijk was maar ging toch even zoeken.

Allereerst ging ik mijn eigen abonnement nog eens nakijken. Ik had namelijk laatst mijn (achterstallige) administratie opgeruimd en kwam toen een foldertje tegen van combivoordeel. Nou heb ik ons combivoordeel al wel aan staan maar volgens deze folder kon ik ook kiezen voor 5 euro korting. Toen ik een paar maanden geleden met combivoordeel in de weer was geweest kon ik hier niet voor kiezen, ogenschijnlijk omdat wij geen mobiel internet hebben, maar helemaal helder was het niet. Ik kon toen in elk geval kiezen voor dubbele data, en extra zenders en nog iets, maar geen van allen gebruiken wij dus het was vrij nutteloos. Maar volgens de folder kon ik dus wel aanspraak maken op de korting. 
Hup, naar de website, en inderdaad kon ik nu uit alle opties kiezen. Een snelle besparing van 5 euro per maand. Het lijk niet veel, maar op jaarbasis is het toch 60 euro!

Daarna ben ik ook nog alle andere providers langs gegaan om de abonnementen te bekijken. Helaas is er niks voordeliger dan we nu hebben. Dat wil zeggen; niet op de lange termijn. Ze bieden allemaal korting de eerste maanden (en zelfs dan zijn ze niet vaak goedkoper) maar daarna ga ik fors meer betalen. Misschien kun je goedkoper uit zijn als je elk jaar overstapt. Voor gas en elektra doen we dat wel, maar voor internet, tv en bellen zie ik dat toch niet zo zitten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten