donderdag 4 augustus 2016

Ons groentepakket

Op donderdag komt altijd ons groentepakket. Sinds een kleine twee jaar hebben we een abonnement op een biologisch groentepakket. Eerder kwam ik erg vaak met dezelfde groente thuis uit de supermarkt en daar kookte ik dan ook vrijwel altijd hetzelfde mee. Dit begon me steeds meer tegen te staan, maar creatiever was ik gewoon echt niet. Tegelijkertijd had ik de wens om meer biologisch te eten en dat was helemaal lastig te vinden in de gemiddelde super. Zodoende kwamen we bij ons groentepakket.
Elke week ben ik weer blij als de groenteboer geweest is. Ik hoef niet uitgebreid na te denken wat we zullen eten, want ik kan enkel kiezen uit wat er in mijn mandje zit. En dat zijn toch regelmatig dingen die ik in de supermarkt zelden tot nooit tegenkwam, zoals pastinaak of snijbiet. Het internet is dan mijn grote vriend om hier recepten bij te zoeken en dat is inmiddels zo'n gewoonte dat ik het ook inzet bij meer standaard groente als andijvie of boontjes. Zo eten we nu veel gevarieerder en bespaar ik mezelf een hoop keuzestress. 

4 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, wij hebben het ook jaren gehad, zo'n groentepakket. Welke hebben jullie? Wij waren heel enthousiast over Kievitamines. Op een gegeven moment hebben we het wel weer stopgezet, omdat we toen wel genoeg inspiratie hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben sinds anderhalf jaar een pakket van Beterbio. Daarvoor biologisch dynamisch van een lokale teler, maar helaas kwamen we nooit uit met de porties. Ik heb ons pakket ook even gestopt dit voorjaar maar was toen ook duurder uit qua boodschappen terwijl ik niet alles bio kocht.

      Verwijderen
  2. Ik twijfel al langer om er eens voor te gaan bij de lokale bio-winkel...
    Misschien toch eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind een pakket vooral echt ideaal! Bij ons maakt dat echt het verschil qua budget, ik kom minder bij de supermarkt en alleen voor houdbare dingen. Als ik daar hele maaltijden haal dan koop ik veel meer extra ingrediënten waardoor ik duurder uit ben zonder biologisch te kopen.

      Verwijderen