maandag 8 augustus 2016

Nog maar 7 weken...

... en dan zijn wij misschien wel met zijn vijven thuis!
Zoals in mijn profiel al te lezen was verwachten wij in september ons 3e kindje. Vandaag ben ik weer bij de verloskundige geweest en ben ik weer helemaal goed gekeurd ;) 

Ik ga deze zwangerschap niet zo vaak naar de verloskundige en dat bevalt me erg goed. Ik heb eigenlijk nooit vragen of problemen en vind het toch een beetje gedoe om de jongste mee te nemen (oudste is dan altijd naar de peuterspeelzaal). Nu het einde nadert zal ik toch wat vaker moeten komen, maar ik geloof dat het ook wel goed is, zo ben ik me er goed van bewust dat de bevalling nu wel gauw dichterbij komt!

Beide jongens zijn thuis geboren en ik hoop dit keer ook weer thuis te kunnen bevallen. Bij de eerste bevalling had ik goed nagedacht over de bevalling zelf, zo wilde ik graag op de baarkruk en had ik een geboortetens gekocht voor de pijnbestrijding. Over alles na de bevalling had ik wat minder goed nagedacht en ik vond het toen ook allemaal wel prima. De tweede keer had ik voor de bevalling eigenlijk geen wensen maar wel voor de eerste periode erna. Zo wilde ik niet dat ons kindje al gauw gewassen werd of aangekleed. Ik wilde ook direct zoveel mogelijk zelf mijn kindje verzorgen en dat is goed gelukt. 
Dit keer zijn mijn wensen wat uitgebreider en meer dringend en zo kwam het ervan dat ik een heus geboorteplan mocht opstellen. En als ik dat dan toch maak dan doe ik dat liefst ook maar zo compleet mogelijk (iets met perfectionisme...) Door deze hele lijst van wensen en zelfs een scenario van een ziekenhuisbevalling voelt het allemaal een stuk minder ontspannen als ik graag zou willen. 
Ik ga dit plan dus maar zo snel mogelijk uitprinten, op de juiste plek opbergen en er zelf niet meer naar kijken. En dan de komende 7 weken weer mijn rust zoeken om gewoon lekker onbevangen thuis te kunnen bevallen!

Mijn zwangerschap gaat verder hartstikke goed. Waar ik vorige twee keer nog veel bekkenklachten had valt dat nu reuze mee, het is bijna verwaarloosbaar. Ik ben ook veel minder vermoeid en voel me dit keer stralend zwanger, iets wat ik altijd enorm bewonderde aan sommige zwangeren. Natuurlijk heb ik ook wel eens een dipje, maar die ben ik gelukkig ook gauw weer te boven. 

Inmiddels begint het ook wel te kriebelen om de spullen voor de baby in orde te maken en heb ik de kleertjes uitgezocht en de luiers opgezocht. We gebruiken wasbare luiers dus als het binnenkort weer eens mooi weer is dan gaan de luiers, voornamelijk hydrofielen, de was in en kunnen ze lekker buiten in de zon drogen. 

Ik ben er dus wel bijna klaar voor, hopelijk uk ook en laat ie niet te lang op zich wachten!

3 opmerkingen:

  1. Dan schiet het echt op! Ik vond thuis bevallen ook altijd het fijnst.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk, een derde! En ik had ook pas bij de derde 'eisen'. Ik werd bij de tweede in het zh heel vreemd aangekeken dat ik hem niet wilde badderen :D
    Leuk hoor. Bijzondere tijd altijd, die laatste weken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, lees al lang bij je mee en vind het leuk om te horen hoe dat bij jou ook gegroeid is qua 'eisen'. Je komt altijd zo lekker zeker en kordaat over maar schrijft soms ook over hoe je ergens in groeit.

      Verwijderen