zaterdag 6 augustus 2016

Kippen

Helaas hebben we ze zelf nog niet... Wel hebben we er een plekje voor in gedachten en met een handige man is dat hok best makkelijk gemaakt, maar die handige man is zo druk met 1001 andere klusjes dat het er voorlopig niet van zal komen. 
Mijn ouders hebben wel kippen en zo krijgen we af en toe verse eitjes en we hebben de afgelopen 2 jaar ook wat haantjes bij hun laten logeren om zelf te slachten. Dit was voor mij de ideale manier om met een goed gevoel kip te kunnen eten. Maar eerlijk is eerlijk, zelf slachten deed ik niet, dat liet ik weer aan die handige man over. De eerste keer vond hij dat geen probleem en zodoende kwam er een tweede lichting. Maar die tweede keer vond hij het toch wat minder leuk en gaf hij toe het liever niet weer te doen. Jammer, maar zelf stond ik ook niet te springen dus er kwamen geen haantjes meer. 

Afgelopen jaar kochten we zo nu en dan wel biologische kip in de winkel, maar dat zat me toch niet lekker. Ik wilde graag weten waar mijn kip vandaan kwam en ik vind het toch wel aan de prijs. 
Zo begon twee weken geleden mijn zoektocht op internet naar Kip. Ik wist in elk geval 1 aanbieder en daar keek ik als eerste. Ik kon daar een pakket kip kopen met alles in porties verpakt voor 2 personen. Niet echt ideaal, met een man die gek op vlees is, een peuter die best goed eet en een dreumes die eet als een bouwvakker (werkelijk, die eet meer dan ik!) 
Even verder zoeken en ik kwam bij Samen een kip kopen Hier kon ik een x aantal kippen kopen en laten versnijden zoals ik zelf wil, of gewoon in zijn geheel laten bezorgen en zelf in stukjes snijden. En zo kwam het dat wij gisteravond om 10 uur nog even kippen stonden te snijden. We hebben ze nog niet geproefd, maar het zijn 4 hele mooie grote kippen. 3 liggen  er nu in stukjes in de vriezer en 1 in zijn geheel voor als we een keer wat bijzonders hebben. De overblijfselen hebben vandaag op het vuur gestaan met wat kruiden voor een lekkere bouillon. 
Ik zal verslag uitbrengen als we ze geproefd hebben, met recept erbij natuurlijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen