dinsdag 23 augustus 2016

Genieten

Van het weer............van de kinderen..............van een gezellige middag met een gelijkgestemde moeder...................van een fijne zwangerschap..............van een man die meestal lekker op tijd thuis is............van werken in de tuin.............van groente uit eigen tuin...........van boodschappen doen.............

Ja, het zijn werkelijk allemaal dingen waar ik van kan genieten en waarvan ik vandaag genoten heb. Zelfs van boodschappen doen kan ik soms genieten.
Vanochtend waren we al vroeg in touw door een niet te vermijden afspraak om 8 uur. Niet echt iets waar ik naar uit keek want eerlijk gezegd liggen wij dan vaak nog in bed of komen we er net zo'n beetje uit. Maar eigenlijk viel het best mee en werden de jongens vrolijk wakker. Na onze afspraak gingen we direct maar boodschappen don en vanochtend was dat dus genieten. Alle 3 hadden we ons eigen wagentje en er werd zowaar redelijk rustig mee gereden. Er werd goed geholpen en de mensen in de winkel waren allemaal goed gemutst. Daar kan ik dus echt van genieten, geen gestress en gezeur tijdens het boodschappen doen.
Daarna hebben de kinderen het badje gevuld en heb ik even wat in de tuin kunnen doen. Niet teveel want dat vind mijn zwangere lijf nu even niet zo grappig, maar het ziet er toch weer wat beter uit.
En toen kwam een vriendinnetje van oudste met haar moeder langs en hebben we heerlijk 4 uurtjes buiten gezeten terwijl de kinderen zich goed vermaakten in het badje. Dat ik daarvan kan genieten hoef ik vast niet uit te leggen :)
We wonen sinds 5 jaar in ons dorp en komen hier beiden niet vandaan. We hebben inmiddels wel wat kennissen hier en kunnen erg goed met onze buren overweg, maar ik heb nog niet echt contact met mensen waar ik zomaar even aan kan waaien. De gelijkgestemde moeder van vandaag kon daar weleens verandering in brengen en dat maakt me blij.

En die zwangerschap dat is wel echt extreem genieten. Vorige zwangerschappen had ik veel fysieke klachten als gevolg van mijn werk. Ik had erop gerekend dat het nu beter zou gaan, maar dit verschil had ik echt niet verwacht of durven dromen. Ik kan mijn huishouden doen, lekker in de (moes)tuin werken, zelf boodschappen doen en heb afgelopen weekend nog met de kinderen door het bos gerend. Van de warmte heb ik weinig last, ik geloof dat het mij eerder goed doet.

Ik ben nog iedere dag blij met mijn keuze om te stoppen met werken en er elke dag voor mijn gezin te zijn. En dat gevoel, een gevoel van geluk, daar geniet ik van!


2 opmerkingen:

  1. Wat een fijne post! In die gewone dagelijkse beslommeringen kun je groot geluk vinden. En superfijn dat je misschien een laagdrempelig contact er bij hebt in de vorm van die moeder.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik mensen om me heen soms hoor vraag ik me af of ze dat gevoel (her)kennen. Extra leuk dus om je bevestiging te horen!

      Verwijderen