maandag 29 augustus 2016

Druk weekend en laatste vakantieweek

Dit weekend hadden we een lekker druk weekend. We plakten er een dagje aan vast, want de man in huis was vrijdag lekker een dagje vrij.

Ik zou vrijdag met mijn schoonmoeder gaan winkelen voor nieuwe wolletjes voor de baby en uiteindelijk gingen we met zijn allen, erg gezellig! We zijn goed geslaagd voor wat hemdjes en rompers, 2 fijne truitjes, slofjes en een strikmutsje. Mijn schoonmoeder was helemaal verliefd op de winkel waar we waren en maakt al plannen voor een nieuw tripje. Zelf vond ik het erg leuk dat ook mijn man nu eens kon zien wat er allemaal te koop is en dat hij mee hielp met uitkiezen. 
's Middags was het lekker warm en zijn we gaan zwemmen met mijn broer. We wonen vlak bij een heerlijke plas dus hup op de fiets en 5 minuten later lagen de jongens is het water :) 
Er waren ook nog klus plannen, maar daar is dus even niks van terecht gekomen...

Zaterdag vierden we de verjaardag van onze jongste, die wordt alweer 2 jaar! Er kwam gelukkig niet zo heel veel visite, lekker rustig voor mijzelf en niet al teveel cadeautjes die het huis in komen. 
Hij kreeg wat nieuwe duplo, een voorleesboek en een rugtas en drinkbeker omdat hij na de vakantie naar de peuterspeelzaal mag. Hij was zo in zijn sas met zijn rugzak dat hij er een hele tijd mee rondgelopen heeft. Het mooiste vond hij zelf een veertje, dat als versiering op het boek had gezeten. Het zat mooi op zijn shirt geplakt als een corsage maar verloor na een tijdje zijn plakkracht. Zijn verdriet toen het veertje op de grond viel was immens! 

Zondag hadden we weer een feestje; een neefje en nichtje van ons waren beiden jarig geweest en dat werd vandaag gevierd. Gelukkig was het wat minder warm vandaag. Ondanks de drukke dag gisteren hebben de jongens heerlijk gespeeld op de verjaardag. 
Eenmaal thuis raakte het wel een beetje op dus we zaten al vroeg aan tafel en om 7 uur lagen ze op bed. En dat was best even lekker, het komt niet vaak voor dat we nog zo'n lange avond voor onszelf hebben. En met zoveel tijd voordat we zelf naar bed gaan heb ik mooi nog even wat achterstallige administratie weggewerkt. 

Vandaag komen opa en oma nog op verlate verjaardagsvisite, dus nog 1 dagje taart eten. Deze week is ook de laatste vakantieweek dus ik ga proberen nog wat leuks te plannen in de loop van de week. Oudste vraagt al maanden wanneer hij weer eens mag paardrijden dus wie weet kunnen we dat nog afspreken op mijn oude werk. Kan ik daar ook nog even bijkletsen voordat er straks weer een verse baby is en het van dat soort dingen niet komt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten